1. Ce este filtrul de particule?
Este un dispozitiv montat pe evacuare la motoarele diesel (și uneori benzină). Are rolul de a reține particulele solide (funingine) din gazele de eșapament. Este obligatoriu pe multe modele euro 5 și euro 6.
⚙️ 2. Cum funcționează?
Reține funinginea și o arde periodic în procesul de regenerare.
Regenerarea poate fi:
Pasivă (la drum întins, fără intervenție) Activă (injectare suplimentară de combustibil) Forțată (prin tester, în service)
⚠️ 3. Simptomele unui DPF înfundat:
Motor în „limp mode” (scade puterea)
Martor motor aprins
Consum crescut
Regenerări dese(Fum excesiv, miros înțepător)
🔧 4. Ce soluții există?
Curățare profesională cu aparat dedicat
Regenerare forțată cu tester (Launch, VCDS, Delphi etc.)
Înlocuire completă
❌ Eliminarea DPF-ului (ilegală în UE, recomandată doar pe mașini off-road/track)
💡 5. Cum previi înfundarea filtrului?
Rulează periodic pe autostradă 15–20 km aproximativ 2500 rpm. Consider că este greșit să forțezi motorul(3000-4000rpm), cum sunt informați majoritatea clienților. Le spun tuturor că nu este normal să distrugi motorul în scopul curățării filtrului de particule.
Evită doar mersul urban scurt.
Folosește ulei cu specificații Low SAPS (ex: VW 507.00, Ford WSS-M2C934-B).
Nu ignora semnalele de regenerare (ventilator, miros etc.).
🧰 6. Sfat practic de la Autodre:
Dacă apar simptomele, nu șterge erorile fără să verifici gradul de încărcare al DPF-ului. Vezi valorile reale cu testerul înainte!
No account yet?
Create an Account